W dniu 20.01.2023 r. na Wydziale Nauko Edukacji został uroczyście zainaugurowany programu tutorski dla uczniów szkół ponadpodstawowych „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”. Wydział Filologiczny znalazł w nim swoich przedstawicieli i należy dodać, że pierwsze zgłoszenie, jakie napłynęło do programu, było na Wydział Filologiczny. Tematy zaproponowane przez dr hab. Katarzynę Kościewicz („Czy istnieją granice wolności słowa?” oraz „Jak powstaje książka?”) zainteresowały 4 uczennice – 4 młode dojrzałe osobowości. W związku z tym, że Regulamin programu przewiduje możliwość opieki jednego tutora nad maksymalnie dwoma podopiecznymi, do współpracy została zaproszona prof. dr hab. Kamila Budrowska i prof. dr hab. Elżbieta Dąbrowicz. Pierwsze spotkania tutorek z podopiecznymi już się odbyły i dalsza współpraca zapowiada się bardzo owocnie. Uczennice są ambitne, ciekawe akademickiej rzeczywistości, chętne do pracy i otwarte na nowe wyzwania. Jest to również nowe doświadczenie dla tutorek, które będą pionierkami w pracy metodą tutoringu na Wydziale Filologicznym.
Podsumowaniem programu będzie prezentacja rezultatów wspólnej pracy tutorów i ich podopiecznych ze wszystkich wydziałów, biorących udział w programie tutorskim, w czerwcu br. Wówczas planowane jest Forum Tutoringi. Ponadto, już padła zapowiedź kolejnej edycji programu.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.