29.10.2025 roku odbyła się wojewódzka konferencja metodyczna pt. „Perspektywy neuroróżnorodności. Uczeń i student ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach języka obcego”, zorganizowana przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku i Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku.
Wydarzenie odbyło się pod patronatem Podlaskiego Kuratora Oświaty, Marszałka Województwa Podlaskiego oraz British Council. Uczestników powitały Katarzyna Gosk (wicedyrektor CEN) oraz dr Anna Szuchalska (Pełnomocnik Dziekana Wydziału Filologicznego ds. kierunków I i II stopnia: moduły anglistyczne).
Część plenarna obejmowała wystąpienia badaczy i praktyków, którzy przedstawili różnorodne perspektywy pracy z uczniami i studentami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Wśród prelegentów znaleźli się:
prof. Marta Kowalczuk-Walędziak (Wydział Nauk o Edukacji UwB),
mgr Eliza Krotke (Wydział Filologiczny UwB)
dr Katarzyna Nosidlak (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Karolina Kasperska (British Council)
Konferencję zakończyła część warsztatowa – pokazowy Edukacyjny Hackathon Inkluzji, prowadzony przez dr Annę Szuchalską (UwB). W wydarzeniu wzięli udział uczniowie IV Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Białymstoku i studenci filologii obcej nauczycielskiej (Zuzanna Malińska, Weronika Nieścieruk, Marta Powichrowska, Patrycja Romanowicz), którzy, pracując metodą WebQuest, tworzyli rozwiązania wspierające inkluzywne nauczanie języków obcych i edukację globalną. Hackathon spotkał się z dużym zainteresowaniem uczestników i obserwatorów, stając się inspirującym przykładem łączenia nauki, technologii i współpracy w duchu edukacji włączającej.
Konferencja była kolejnym owocnym przykładem współpracy pomiędzy Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku a Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku, potwierdzając, że dialog między teorią a praktyką dydaktyczną stanowi klucz do tworzenia nowoczesnej, otwartej i empatycznej edukacji językowej.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.